Ένας έμπορος Yamaha μου είχε πει κάτι πολύ έξυπνο πριν αρκετά χρόνια, που παραμένει διαχρονικό μέχρι και σήμερα. "Αν δεν υπήρχε ο φόβος της κλοπής, οι πωλήσεις μοτοσυκλέτας θα ήταν τουλάχιστον τριπλάσιες". Και πράγματι συμφωνώ μαζί του.Ας υποθέσουμε ότι θα παραλάβετε την πρώτη σας μοτοσικλέτα την επόμενη εβδομάδα, μια Kawasaki ER-6F του 2010 και έχετε αγχωθεί από τώρα για το πως και με τι τρόπους να την προστατέψετε και τι αντικλεπτικά μηχανής να χρησιμοποιήσετε. Η μηχανή θα φυλάσσεται τη νύχτα στην πυλωτή της πολυκατοικίας, (ευτυχώς υπάρχει μια θέση για εσάς στο ισόγειο ανοιχτό parking), με πολλές μεγάλες θέσεις με σχήμα U για ποδήλατα και μηχανές, όπου όμως -δυστυχώς- φαίνονται από το δρόμο.
Η πρώτη σκέψη είναι να αγοράσετε μια αντικλεπτική αλυσίδα με κλειδαριά πάχους τουλάχιστον 16 mm, ένα φτηνό αντικλεπτικό που όμως στέλνει τον επιτήδιο κλέφτη στη διπλανή μοτοσυκλέτα αν δεν έχει κάτι καλύτερο που θα τον αποθαρρύνει, ώστε να αποφύγει τη μανούβρα. Εναλλακτικά, επίσης με πολύ χαμηλό κόστος μπορείτε να δείτε και την περίπτωση μιας κλειδαριάς δίσκου, ή να τα συνδυάσετε και τα δύο για πρόσθετη ασφάλεια και κόστος που δεν θα ξεπεράσει τα 25€ συνολικά. Και τα δύο, είναι αντικλεπτικά αξεσουάρ που θα σας φανούν χρήσιμα για να ασφαλίζετε τη μηχανή σας και στη δουλειά ή στις βόλτες σας εκτός σπιτιού.
Γενικά όπως ίσως θα έχετε ακούσει, η καλύτερη ασφάλεια και το καλύτερο αντικλεπτικό μοτοσυκλέτας, είναι οποιοδήποτε αντικλεπτικό θα κάνει τον επίδοξο κλέφτη να σκεφτεί καλά τον επιπλέον χρόνο που θα χρειαστεί να αφιερώσει για να πετύχει το σκοπό του και να απομακρύνει τη μηχανή, αφού θα χρειαστεί να απομονώσει τα αντικλεπτικά πρώτα. Οπότε ότι παραπάνω μπορούμε να έχουμε χωρίς να μας τρώνε πολύ χρόνο και να μας βγάζουν το λάδι όταν θέλουμε να τα αφαιρέσουμε για να ξεκινήσουμε, είναι καλό.
Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, όσο περισσότερα συστήματα που ακινητοποιούν τη μηχανή έχετε, κλειδαριές, κλειδαριές δίσκων και αγκυρώσεις εδάφους, τόσο πιο πιθανό είναι να προσπεράσουν τη μηχανή προς μια άλλη λιγότερο προστατευμένη στο δρόμο. Προσωπικά εγώ προτιμώ ένα και καλό αντί για πολλά, αναγνωρισμένο αντικλεπτικό ποιότητας όπως το Abus city chain 1060, το οποίο με το ειδικά επεξεργασμένο ατσάλι που διαθέτει, και τον μηχανισμό κλειδώματος με 1.000.000 διαφορετικούς συνδυασμούς, παρέχει μεγαλύτερη προστασία ακόμα και στις πιο εξελιγμένες προσπάθειες παραβίασης.
Υπάρχει βέβαια και η άλλη σχολή, που λέει "κλεβω ότι βλέπω", οπότε μια κουκούλα μοτοσυκλέτας ίσως είναι μια πολύ καλή ιδέα, αφού τα αδιάκριτα βλέμματα δε θα 'χουν ιδέα ούτε τι μάρκα είναι.
Το βασικό πρόβλημα είναι η στάθμευση μακριά από το σπίτι, ειδικά καθημερινά στην ίδια θέση. Ακόμα και όταν βρίσκεστε 30 μέτρα μακριά, εάν εργάζεστε, δεν μπορείτε να κοιτάτε έξω από το παράθυρο όλη την ημέρα. Και τι γίνεται με το μεσημεριανό γεύμα ή όταν έχετε ένα ραντεβού; Σε αυτή την περίπτωση ένας συναγερμός μοτοσυκλέτας έχει τα πλεονεκτήματά του καθώς θα είστε αρκετά κοντά για να αντιδράσετε σε αυτό, γιατί κανένας άλλος δεν θα το κάνει. Πολλοί συναγερμοί διαθέτουν επίσης ακινητοποιητές, για να σταματήσουν το κλέψιμο της υπερηφάνειας και της χαράς σας.
Και πάλι, ένα κάλυμμα που δε θα επιτρέψει σε έναν κακοποιό να παρατηρήσει το μέγεθος και τον τύπο του "βραβείου" του είναι καλό, αλλά κρατήστε το μακριά από την εξάτμιση μέχρι να κρυώσει. Μια κλειδαριά δίσκου δεν θα αποτρέψει μια επαγγελματική συμμορία, αλλά αυτές διατίθενται με ετικέτες υπενθύμισης που θα σας σταματήσουν εάν απομακρύνεστε με αυτές ακόμα συνδεδεμένες.
Μια καλής ποιότητας κλειδαριά ανάμεσα στον μπροστινό τροχό και τα πιρούνια είναι απαραίτητη και καλό θα είναι να χρησιμοποιήσετε την αλυσίδα και την κλειδαριά μακριά από το σπίτι, αλλά η εύρεση μιας εύχρηστης αγκύρωσης εδάφους σαν έναν στύλο από λαμπτήρα, σταθμεύοντας παράλληλα νόμιμα, είναι κάτι δύσκολο.
Τα trackers διατίθενται τώρα στην αγορά και προσφέρουν μια άλλη γραμμή άμυνας. Πέρα από το κόστος, είναι αρκετά καλά, αλλά να προσέχετε τις συνεχιζόμενες χρεώσεις υπηρεσιών και τα ατελείωτα μηνύματα αν τολμήσετε να μετακινήσετε τη μηχανή χωρίς το κλειδί στην ανάφλεξη.